[صفحه اصلی ]     [ English ]  
فصلنامه آموزش پزشکی و توسعه awt-yekta The Journal of Medical Education And Development
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6, شماره 2 - ( 12-1392 ) ::
برگشت به فهرست نشریات جلد 6 شماره 2 صفحات 30-37
XML بررسی ميزان رضايت مندی دانشجويان جديدالورود از روند ثبت نام اينترنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی قزوين در سال تحصيلی 93-92 Print

[English Abstract]
نویسندگان: مهندس فاطمه حسين خانی، دکتر مريم جوادی ، مهندس مينا مرتضوی
کارشناس ارشد هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی قزوين
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي | دریافت: 1393/8/7 - پذیرش: 1393/8/7 - انتشار: 1393/8/7
چکيده مقاله:
چکيده: زمينه: امروزه رضايت‌مندی مفهومی است که در بسياری از سازمان‌ها اهميت ويژه‌ای يافته است. انجام امور ثبت نام حضوری دانشجويان، از جمله آماده‌سازی مدارک مورد نياز، فرآيند بررسی مدارک در روز ثبت نام و ...، هم از نظر دانشجويان و هم از نظر کارکنان آموزشی، به عنوان فرايندهای وقت‌گير تلقی می‌شوند. از اين رو تسهيل در انجام اين امور نه تنها می‌تواند باعث رضايت‌مندی دانشجويان بشود بلکه باعث سرعت بخشی در انجام امور آموزشی نيز می‌گردد. هدف: هدف از اين مقاله تعيين ميزان رضايت‌مندی دانشجويان جديدالورود از روند ثبت نام اينترنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی قزوين در سال تحصيلی 93-92 می‌باشد. روش‌ها: اين مطالعه در سال 1392، به روش اپيدميولوژيک توصيفی و با استفاده از تکميل پرسش‌نامه انجام شد. پرسش‌نامه‌ها بين 500 نفر از دانشجويان جديدالورود توزيع گرديد و در نهايت تعداد 366 (2/73٪) پرسش‌نامه جمع‌آوری شد. تجزيه و تحليل داده‌ها با نرم افزار SPSS13 انجام شد. يافته‌ها: طبق نتايج حاصل از پژوهش 275 نفر (1/75%) از دانشجويان زن و 91 نفر (9/24%) از دانشجويان مرد بودند. ميزان رضايت دانشجويان از ثبت نام اينترنتی تعداد 65 نفر(8/17%) خيلی زياد، 116 نفر (5/35%) زياد، 130 نفر (5/35%) متوسط، 13 نفر (5/3%) کم و 42 نفر (5/11%) خيلی کم بوده است. يافته‌ها نشان داد که هر چه ميزان رضايت دانشجويان از ثبت نام اينترنتی در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصيلی بالاتر می‌رود، کارکرد بهينه ايشان در جهت رشد و توسعه‌ی همه جانبه‌ در فرايندهای دانشگاه و نهايت جامعه مؤثرتر می‌شود. نتيجه‌گيری: بر اساس نتايج به دست آمده، دانشجويان از ثبت نام اينترنتی رضايت دارند. ولی به منظور بهبود اين فرايند پيشنهاداتی ارائه دادند از جمله: نحوه-ی اطلاع رسانی، درج توضيحات و راهنما به بهترين شيوه ممکن انجام شود و هم‌چنين از يک راهنمای تصويری استفاده شود. توضيحاتی در خصوص نقص مدرک برای دانشجويان پذيرفته شده ارسال می‌شود که کاملا واضح، ساده، دقيق، قابل مفهوم و مفيد باشد و با به کار بردن اين پيشنهادات تسهيل و سرعت در انجام امور ثبت نام اينترنتی فراهم می‌شود. کليدواژه‌ها: ثبت نام، اينترنت، رضايت‌مندی، دانشجويان جديدالورود
واژه‌های کلیدیکليدواژه‌ها: ثبت نام، اينترنت، رضايت‌مندی، دانشجويان جديدالورود،
متن كامل [PDF 346 kb]
نحوه استناد به مقاله
Download citation data for: BibTeX | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks |  
Send citation data to: CiteULike | RefWorks |
Hosseinkhani F, Javadi M, Mortazavi M. Assessing satisfaction rate of freshman students regarding online registration at Qazvin University of Medical Sciences in the academic year 92-93. 3. 2014; 6 (2) :30-37
URL http://edcjournal.qums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-53-2&slc_lang=fa&sid=1
حسين خانی فاطمه، جوادی مريم، مرتضوی مينا. بررسی ميزان رضايت مندی دانشجويان جديدالورود از روند ثبت نام اينترنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی قزوين در سال تحصيلی 93-92. فصلنامه آموزش پزشکی و توسعه. 1392; 6 (2) :30-37
ارسال پيام به نويسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
 
برگشت به فهرست نشریات دوره 6, شماره 2 - ( 12-1392 )
فصلنامه آموزش پزشکی و توسعه The Journal of Medical Education And Development
Static site map - Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 674 queries by AWT YEKTAWEB 2563