[صفحه اصلی ]     [ English ]  
فصلنامه آموزش پزشکی و توسعه awt-yekta The Journal of Medical Education And Development
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6, شماره 2 - ( 12-1392 ) ::
برگشت به فهرست نشریات جلد 6 شماره 2 صفحات 3-8
XML بررسی ديدگاه دانشجويان دندانپزشکی زاهدان در مورد عوامل مؤثر بر يادگيری دروس نظری در سال 91-1390 Print

[English Abstract]
نویسندگان: دکتر فاطمه اربابی کلاتی، دکتر طاهره نصرت زهی، دکتر محسن کيانپور ، دکتر صديق کهرازهی
استاديار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي | دریافت: 1393/8/6 - پذیرش: 1393/8/6 - انتشار: 1393/8/6
چکيده مقاله:
زمينه: بررسی عوامل مؤثر يادگيری به روش‌های مختلف انجام می‌شود. يکی از اين روش‌ها که امروزه کاربرد زيادی در دانشگاه‌های بزرگ دنيا دارد جويا شدن از نظر دانشجويان به عنوان تنها افرادی است که تأثير کامل ياددهی را در دوره درسی تجربه می‌کنند. هدف: هدف از اين بررسی ديدگاه دانشجويان دندانپزشکی زاهدان در مورد عوامل مؤثر بر يادگيری دروس نظری است. روش‌ها: 86 نفر از دانشجويان دانشکده دندانپزشکی زاهدان در سال تحصيلی 91-1390 به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. ديدگاه آنان در مورد عوامل مؤثر بر يادگيری دروس نظری شامل فيزيک کلاس، امکانات آموزشی، نحوه‌ی آموزش، امکانات رفاهی، ارتباطات بين فردی و عوامل فردی با استفاده از پرسش‌نامه جمع‌آوری و ارزيابی شد. اطلاعات داده شده به صورت آمار توصيفی ارائه شد. يافته‌ها: در اين مطالعه 58 نفر (4/67 درصد) دانشجوی پيوسته و 28 نفر (6/32 درصد) دانشجوی ناپيوسته حضور داشتند. بر اساس ديدگاه دانشجويان، ارتباطات بين فردی، عوامل فردی و امکانات آموزشی به ترتيب بيشترين عوامل مؤثر بر يادگيری را در دروس نظری دارند. هم‌چنين متغيرهای جنس، سنوات تحصيلی و وضعيت تحصيلی تفاوت معنی‌داری در ديدگاه دانشجويان ايجاد نمی‌کردند. نتيجه‌گيری: از نظر دانشجويان، ارتباطات بين فردی شامل حضور يک فرد مشاور، رابطه‌ی مطلوب مسئولين و حسن رفتار متقابل استاد و دانشجو در راستای ارتقای سطح يادگيری، نقش بسيار مؤثری دارد. کليدواژه‌ها: يادگيری، آموزش، دانشجويان
واژه‌های کلیدیکليدواژه‌ها: يادگيری، آموزش، دانشجويان،
متن كامل [PDF 267 kb]
نحوه استناد به مقاله
Download citation data for: BibTeX | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks |  
Send citation data to: CiteULike | RefWorks |
Arbabi Kalati F, Nosratzehi T, Kianpoor M, Kahrazehi S. Evaluation of viewpoint of Zahedan dental students, on effective factors in academic achievement 2011. 3. 2014; 6 (2) :3-8
URL http://edcjournal.qums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-29-2&slc_lang=fa&sid=1
اربابی کلاتی فاطمه، نصرت زهی طاهره، کيانپور محسن، کهرازهی صديق. بررسی ديدگاه دانشجويان دندانپزشکی زاهدان در مورد عوامل مؤثر بر يادگيری دروس نظری در سال 91-1390. فصلنامه آموزش پزشکی و توسعه. 1392; 6 (2) :3-8
ارسال پيام به نويسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
 
برگشت به فهرست نشریات دوره 6, شماره 2 - ( 12-1392 )
فصلنامه آموزش پزشکی و توسعه The Journal of Medical Education And Development
Static site map - Persian site map - English site map - Created in 0.069 seconds with 676 queries by AWT YEKTAWEB 2563